Artikel 0: Wie wij zijn

Wij zijn de School voor Systemisch Werk, afgekort SVSW. Wij zijn opgericht vanuit het verlangen en de gevoelde opdracht om middels de School voor 

Systemisch Werk, de groei in bewustzijn te bevorderen middels het systemisch opleiden, trainen en coachen.


Onze contactgegevens zijn:

E-mail: info@svsw.nl

Telefoon: 06 - 12442184

Correspondentieadres: Populier 42, 2671 NH Naaldwijk

KvK-nummer: 91915252

Btw-nummer: 1180 59 907B01


Artikel 1: Definities

1.1 Deelnemer: De natuurlijke persoon die aan een activiteit deelneemt.


1.2 Activiteit: Een scholing of dienstverlening (opleiding, training, workshop e.d.) die door de SVSW wordt aangeboden.


1.3 Overeenkomst: Een overeenkomst wordt afgesloten op het moment dat een deelnemer zich inschrijft via de website voor een activiteit bij het SVSW.


1.4 Opstelling: Een familieopstelling of een organisatieopstelling is een werkvorm waarin belastende en/of vastzittende patronen, die in een familie of organisatie kunnen voorkomen, zichtbaar gemaakt kunnen worden en weer in beweging kunnen komen.


1.5 Representant: Een representant is iemand die zich beschikbaar stelt om binnen een opstelling een persoon of abstractie te vertegenwoordigen.


1.6 Wachtlijst: Als een activiteit is volgeboekt, is er vaak nog wel de mogelijkheid om je vrijblijvend in te schrijven voor een wachtlijst. Het inschrijven op een wachtlijst gaat op dezelfde manier als het inschrijven voor de activiteit (via de website), alleen hoef je dan nog niets te betalen. Komt er een plaats vrij en sta je op de desbetreffende wachtlijst, dan nemen we contact met je op.


Artikel 2: Toepasselijkheid

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing wanneer je bent ingeschreven voor een opleiding, training, workshop, coaching, of andere dienst die wij als SVSW aanbieden. De algemene voorwaarden beschrijven wat wij voor jou doen, en wat we van jou verwachten.


2.2 Voor in-company trainingen en andere diensten op maat voor bedrijven en organisaties, zijn deze algemene voorwaarden van toepassing na het accorderen van een uitgebrachte offerte.


Artikel 3: Veiligheid, integriteit en privacy

3.1 Welzijn en veiligheid van de deelnemer: De trainers van het SVSW zijn ervaren in het begeleiden van individuen en groepen en hebben de veiligheid en integriteit van de deelnemer(s) hoog in het vaandel. Iedere deelnemer blijft echter te allen tijde zelf verantwoordelijk voor zijn of haar eigen welzijn en veiligheid.


3.2 Geheimhouding trainer: Door de trainer(s) wordt gegarandeerd dat alles wat in persoonlijk vertrouwen door de deelnemer(s) tijdens de opleiding, training, workshop of coaching gedeeld wordt, met het grootste respect en vertrouwen wordt behandeld en dat de trainer(s) of coach hierin een zwijgplicht hanteren. Niets wordt naar buiten gebracht of besproken met derden, tenzij deze derden collega-trainers zijn die betrokken zijn bij het instituut.


3.3 Gasttrainers: Ook gasttrainers conformeren zich aan de algemene voorwaarden van de SVSW. Zij 

ondertekenen een papier waarin geheimhouding wordt beloofd en gegarandeerd over de persoonlijke processen van de deelnemer(s).


3.4 Het copyright op het eigen trainingsmateriaal van het SVSW is vrijgegeven, in zoverre, dat men het met vermelding van bron (SVSW) en schrijver, het voor eigen doeleinden mag gebruiken.


3.5 Integriteit deelnemer: De persoonlijke informatie die gedeeld wordt en de processen die zich gedurende de opleiding, training, workshop of coaching afspelen zijn privé. Er wordt ook van de deelnemers verwacht daar niet met derden over te spreken. Uiteraard is iedereen wel volkomen vrij om zijn of haar eigen processen en ervaringen te delen met anderen.


3.6 Uitwisseling contactgegevens: Uitsluitend om oefengroepen te kunnen vormen en om te kunnen carpoolen, wordt bij de start van een opleiding een deelnemerslijst uitgereikt met de naam, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres van alle deelnemers.


3.7 We respecteren je privacy en je keuzes en zorgen voor de beveiliging van je gegevens.


3.8 Zie onze privacyverklaring voor meer informatie over de bescherming van persoonsgegevens (te vinden onder de contact en aanmeldpagina van onze website)


Artikel 4: Algemeen (inschrijving, bedenktijd, wachtlijst, betaling)

4.1 Bedenktijd: Nadat je je hebt ingeschreven voor een bepaalde activiteit, heb je recht op een bedenktijd van 14 dagen. Binnen deze termijn kunt je de inschrijving zonder opgaaf van reden annuleren. De bedenktijd vervalt na 14 dagen, of op het moment dat er daadwerkelijk gebruik gemaakt wordt van de diensten. Wanneer de bedenktijd van 14 dagen verstreken is, rekenen we op je deelname. We houden een plaats voor je gereserveerd in de activiteit waarvoor je je hebt ingeschreven en gaan financiële 

verplichtingen aan met de trainingslocatie en met onze trainers. Ook moeten we andere geïnteresseerden de toegang tot de activiteit ontzeggen wanneer de groep vol zit. We brengen daarom kosten in rekening bij annulering na het verstrijken van de bedenktijd. (Kijk verderop voor de specifieke annuleringsvoorwaarden en -kosten.)


4.2 Je betaling moet binnen de betaaltermijn (aangegeven op de factuur) en vóór aanvang van de opleiding, training of workshop, via iDEAL of via bankoverschrijving zijn voldaan. De betaling is tevens de garantie voor je plaats in de activiteit. (Uitzonderingen op de betaaltermijn kunnen voorkomen wanneer sprake is van een betalingsregeling.)


4.3 Te laat betalen: Wanneer je inschreven staat voor een activiteit, kan een te late betaling ervoor zorgen dat je plaats aan iemand op de wachtlijst wordt doorgegeven. Hier zijn administratiekosten aan verbonden.


4.4 Betalingsregeling: In overleg is gespreide betaling mogelijk, je krijgt dan van ons een betalingsregeling aangeboden. Het volledige bedrag moet dan vóór aanvang van de betreffende activiteit zijn voldaan. (Alleen bij activiteiten die langer dan 6 maanden lopen, kan hierop een uitzondering worden gemaakt, maar het bedrag moet altijd uiterlijk vóór de afronding van de activiteit zijn voldaan.)


4.7 Afgelasting totale activiteit: Wanneer een activiteit in haar geheel niet kan doorgaan door ziekte of wegvallen van een trainer, vanwege te weinig deelnemers, of door andere onvoorziene omstandigheden (lockdown, natuurramp e.d.), dan zal de SVSW een alternatieve datum dan wel data aanbieden. Wanneer je niet kan op deze dag of dagen, dan zal het reeds betaalde bedrag binnen 3 weken worden teruggestort.


Artikel 5: Activiteit; inschrijfgeld, betaling, inhalen en annuleren.

5.1 De tarieven zoals vermeld bij de programma’s op onze website, zijn inclusief BTW voor particulieren. Voor bedrijven exclusief BTW.


5.2 Het inschrijfgeld voor de activiteit bedraagt 10% van het volledige bedrag en dient binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur betaald te zijn. De betaling van het inschrijfgeld is tevens de garantie voor een voor jou gereserveerde plaats.


5.3 Iedere cursist die deelneemt aan dezelfde activiteit, betaalt hetzelfde bedrag aan inschrijfgeld. Eventuele kortingen hebben geen weerslag op het inschrijfgeld. 

5.4 Uiterlijke betaling: 3 weken voor aanvang van de activiteit dient het totale bedrag betaald te zijn, mits anders overeengekomen.


5.5 Gemiste dagen inhalen: Wanneer je door omstandigheden een aantal dagen niet kunt volgen, bestaat de mogelijkheid om deze specifieke gemiste dagen in te halen. Dit is mogelijk binnen een tijdsbestek van 1 jaar na het afronden van de opleiding en onder voorbehoud van wijziging in het aanbod en of er plaats is. Hier is geen lesgeld aan verbonden, de kosten voor de locatie en lunch moeten echter wel voldaan worden. Deze kosten worden vooraf gefactureerd.


5.6 Uitvallen van dagen of blokken: Wanneer door ziekte van de trainer of door andere onvoorziene omstandigheden, één of meerdere lesblokken uitvallen, dan worden deze opnieuw ingepland. 


5.7 Ieder die bij de SVSW heeft deelgenomen aan een activiteit bestaande uit meerdere blokken, kan tegen een onkostenvergoeding meedoen als representant in de workshops Familieopstellingen.


5.9 Annulering deelname:

Een annulering dient altijd per e-mail / schriftelijk te gebeuren, waarbij de datum van ontvangst als annuleringsdatum geldt.

a. Binnen 14 dagen na het aangaan van de overeenkomst (inschrijving) kun je deze kosteloos en zonder opgaaf van reden annuleren. Deze bedenktijd vervalt na 14 dagen of op het moment dat je daadwerkelijk deelneemt aan de activiteit.

b. Tot 8 weken voor aanvang van de opleiding kun je je deelname annuleren en wordt er € 50,- aan annulerings- en administratiekosten gerekend. 

c. Bij annulering tussen 8 weken en 4 weken voor aanvang van de activiteit, ben je 10% van de totale som (ofwel de hoogte van het inschrijfgeld) voor de activiteit verschuldigd.

d. Bij annulering tussen 4 weken en 8 dagen voor aanvang van de opleiding wordt 50% van de totale som gerekend. 

e. Wanneer je je deelname 7 dagen of korter voor aanvang van de activiteit annuleert vervalt het recht op teruggave en dient het volledige opleidingsbedrag (het totaalbedrag inclusief het inschrijfgeld) te worden voldaan.

f. Wanneer je de activiteit tussentijds wil beëindigen, dan is geen restitutie mogelijk. Mocht je het opleidingsgeld in delen betalen, dan blijf je betalingsplichtig voor het volledige bedrag.


Artikel 6: Individuele systemische coaching particulieren (betaling en annuleren)

6.1 Betaling: Een coaching-sessie wordt vooraf gefactureerd en de betaling moet binnen de betaaltermijn (aangegeven op de factuur) en vóór aanvang van de sessie zijn voldaan, via online betaling of via bankoverschrijving.


6.2 Een afspraak voor individuele coaching verplaatsen: Mocht je onverwacht verhinderd raken, geef het ons dan tijdig door (bij voorkeur via e-mail). We kijken dan of we de afspraak kunnen verplaatsen naar een ander moment. Dit kan tot maximaal 48 uur van tevoren (tijdens werkdagen). Latere meldingen worden behandeld als een annulering en de volledige kosten zijn dan verschuldigd. Het recht op een teruggave vervalt dan.


6.3 Annulering individuele coaching:

a. Binnen 14 dagen na het aangaan van de overeenkomst (afspraak) kun je deze kosteloos en zonder opgaaf van reden annuleren. Je hebt dan recht op een volledige teruggave van de betaalde kosten. Deze bedenktijd vervalt na 14 dagen of op het moment dat je daadwerkelijk van de diensten gebruik maakt.

b. Afspraken die later dan 14 dagen na het maken van de afspraak, en tot 48 uur van tevoren (tijdens werkdagen) worden geannuleerd; hiervan wordt het bedrag teruggestort minus administratie- en reserveringskosten à € 25,-.

c. Afspraken die korter dan 48 uur van tevoren worden geannuleerd, worden volledig in rekening gebracht. Het recht op een teruggave vervalt dan.


Artikel 7: Klachtenprocedure

7.1 Klachten: Heb je klachten over een opleiding, training, workshop of coaching of over de trainer(s) en kom je er in mondeling overleg met de betrokken trainer(s) of coach niet uit, dan kun je jouw klacht per e-mail aan ons sturen. Je klacht wordt volledig vertrouwelijk behandeld.


7.2 Klacht in behandeling: Binnen 2 werkdagen na binnenkomst van jouw mail, ontvang je van ons een ontvangstbevestiging. Daarna nemen wij jouw klacht zo spoedig mogelijk in behandeling, met een uiterlijke termijn van 3 weken.


7.3 Derde partij: Wij zullen er alles aan doen om naar volle tevredenheid van alle partijen tot een oplossing te komen. Mocht dit ondanks alle inspanningen niet lukken, dan nemen wij een derde, onafhankelijke partij in de arm om hierin een bindend oordeel te vellen.


7.4 Bemiddelingskosten: Wanneer een derde partij moet worden ingeschakeld, dan komen de bemiddelingskosten voor rekening van de partij die na de uitspraak in het ongelijk is gesteld.


7.5 Afhandelingstermijn: Mocht de behandeling van een klacht langere tijd gaan innemen dan verwacht, dan zullen wij je daarvan binnen de eerst gestelde termijn op de hoogte brengen en een nieuwe termijn aangeven waarbinnen je de afhandeling kunt verwachten.


7.6 Bewaartermijn: Een klachtendossier wordt gedurende twee jaar na afhandeling van de klacht bewaard.


Algemene voorwaarden per januari 2024 - deze algemene voorwaarden vervangen alle voorgaande versies.*

* De SVSW is gerechtigd de algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. Grote inhoudelijke wijzigingen worden (bij voorbaat) met de cliënt besproken


Share by: